6 Ağustos 2013 Salı

beş kala

beş kala yaşıyorum umudu,
kanayana kadar tırnaklarım,
kırılana kadar,
hatta ve hatta yırtıyorum gırtlağımı,
çekinmeden. 
öyle.

beş kala yaşıyorum umudun verdiklerini,
sana seni anlatıyorum, ben duyuyorum.
ben, beni, seninle sınıyorum.
dokunduklarınla,
kokunla,
hayatımın eksik yanlarıyla,

beş kala varıyorum hiç görmediğim istasyonların,
hiç görmediğim duraklarına.
ve hiç görmediğim banklarda,
yine hiç tanımadığım bir kızla oturuyorum yan yana.
öyle.
acemice sardığım tütünü uzatıyorum utana sıkıla,
maltepe parasını bilet parasına katıp tamamlamıştım.
babam anlamamıştır umarım tütünün eksikliğini.
ama o hiç utanmadan, sıkılmadan
öylece uzattı elini ve gerdirdi yüz kaslarını.
tebessüm etti öyle.
teşekkür etti.
'ben' etti.
beni benden etti.
iki demli, biri şekersiz çay tadındaydı havanın rengi,
içine çeksen olmaz, çekmesen hiç olmaz.
bir bakışla yıkılan karakterin
yine bir tebessümle yarattığı 'hayatı' da içindeydi havanın.
cabasıydı.

beş kala susuyordu bana,
uzatsa da elini susuyordu,
sarılsa da susuyor,
konuşsa da..
öyle.
tebessüm beş kala gelmese de,
suskunluk beş geçiyordu beni.
belirsizdik.

'bizli' cümleler kurabilecek kadar cüretkar,
yakın olamayacak kadar suskunduk.
tanrı oturdu içime,
yetilerimi yitirdim,
açtım kollarımı, sarıldım.
öyle.
sormadı, sormadı ki sarıldı.
sarıldım, sarıldım ki sormadım.
her şey gün yüzündeyken,
nasıl her şeyden bi haber,
her şeyden ziyade olabiliyorduk?
öyle. 
oluyorduk işte.

beş kala gelecek köy kokan otobüsüm,
beş kala bırakacaksın dumanı,
ve yine beş kala döneceksin arkanı,
gideceksin,
umursamadan,
susarak,
bir elvedayı esirgeyerek,
gelir miyim ki?
ne önemi var ki..
umut işte, olur ya lütfedip el sallarsın belki,
ya da rahatsız olma,
tebessümün bile yetiyorken,
konuşmana hacet yokken bile var olabiliyorken,
elveda deme,
git deme,
sarılalım yine.
konuşmayalım.
susalım.
yine iç sigaramdan.
ama git deme.
müsvedde olan hayatıma bir yeni satır ekleyip de
beni bensiz bırakma.

beş kalmasın artık.

öyle bir kalmasın ki hatta,
öyle işte.
öyle.


06.08.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder